Publicat în book review, books, carte, carti, carti 2016, citit, lectura, literatura, recenzie, Scriitori de azi şi de mâine, top carti

Ozz – Ștefana Cristina Czeller

ozz-tracus

Autor: Ștefana Cristina Czeller

Naționalitate: română

An apariție: 2013 (la Editura Tracus Arte)

Gen carte: thriller fantastic

Număr pagini: 308

Nota mea: 4/5

Puteți găsi cartea AICI sau AICI

Primită de laEditura Tracus Arte

PREZENTARE

Ozz este un thriller fantastic, in care povestea vrăjitorului din orașul de smarald a fost transpusă într-o lume a tenebrelor. Acțiunea romanului se petrece în Ozz și se concentrează asupra aventurilor lui H.L. Simons, un detectiv particular care ascunde un secret înfiorător. Timp de un deceniu, tulburat de viziuni din viaţa tatălui pe care nu l-a cunoscut niciodată, H.L. a luptat cu dorința de a-l găsi. Disparițția unei studente, Gail, îl va sili să iasă din umbră. E doar începutul unui joc sangeros, în care H.L. e pus în fața unui șir de alegeri cumplite

PĂREREA MEA

Este prima carte a acestei scriitoare pe care eu o citesc și spre surprinderea mea, este o carte bună. Citisem în descrierea de pe spatele volumului despre fascinația autoarei pentru lumea din Oz și Dorothy din Vrăjitorul din Oz, carte pe care am citit-o și eu. Îmi închipuiam cu siguranță ceva supranatural și ieșit din comun și credeți-mă că așa a și fost. Doar că povestea este cu mult diferită față de cea din cartea lui  L. Frank Baum. M-am bucurat să citesc un roman fantastic ieșit din comun care prezintă niște personaje atât de interesante.

De fapt, nu credeam că vampirii se puteau îmbolnăvi și începeam să-mi pun la îndoială cunoștințele în privința lucrurilor care-i puteau răni sau ucide.

Stilul cărții nu este foarte greoi, deși mie mi-au trebui vreo 4 zile ca să termina cartea. În ultima vreme nu prea mi-a ajuns timpul și dacă aveam ceva timp liber, stăteam prost cu energia. Dar încetișor am început să îmi revin și să mă apuc iar de recenzii pentru că am atâtea să vă povestesc despre cărțile citite în ultima perioadă.

Descopeream încă o lege a servituții mele. Când stăpânului îi mergea rău, și sclavul își plângea în pumni.

În orașul Ozz încep să se întâmple chestii stranii și în loc de Dorothy îl întâlnim pe detectivul H. L. Simmons, un personaj pe jumătate vampir care trebuie să rezolve misterul unei dispariții. Czeller combină frumos lumea oamenilor cu cea a vampirilor și asta mi-a plăcut mult. Titlul cărții se referă la orașul în care se petrece acțiunea cărții, iar tema sa este una fantastică, având la bază ideea unei supremații deținute de vampiri într-o lume a oamenilor. Un alt element al cărții fascinant este și povestea frumoasă dintre Simmons și Kat, o tânără curajoasă care îl va ajuta pe detectiv de multe ori.

Nu mai recunoșteam nimic din omul care-mi povestise despre dragostea și suferința sa. Nu vedeam decât o fiară. Nici chiar în cele mai rele momente ale sale, Julien nu mă privise cu o asemenea dorință de a mă rupe în bucăți, de a-mi sorbi până și ultima picătură de sânge.

Personajele sunt fascinante, oscilează între curaj și frică, au o existență misterioasă și se luptă pentru propriile țeluri. I-am dat totuși 4 din 5 steluțe pentru că aș fi vrut să știu mai multe detalii despre această lume a vampirilor și despre rolul lor în lumea noastră. În schimb, îmi place că este o scriere îndrăzneață care se inspiră un pic dintr-o carte minunată dragă inimii mele. Recomand acest roman iubitorilor de fantasy și celor care vor să citească o carte inspirată de Vrăjitorul din Oz.

Mulțumesc editurii Tracus Arte pentru exemplar!

Lasă un răspuns

