Posted in carte, citit, lectura, literatura, recenzie, Scriitori de azi şi de mâine

Alte cărți : Fata cu cercel de perla

An apariție: 2001

Nota mea: 5/5

Tip carte: roman realist și istoric

• Al treilea roman al autoarei

Eu știu ce sunt de fapt: sunt îngeri care se prăvălesc în timp ce poartă mesaje de la Dumnezeu spre noi. Aripile lor fac dâre pe cer până când sunt în stare să-și regăsească echilibrul.

De la lectura cărții Fata cu cercel de perlă care mi-a plăcut enorm, am rămas cu ideea că stilul acestei autoare este cât se poate de interesant și am spus că dacă voi mai avea ocazia să citesc și alte cărți scrise de Tracy Chevalier, o voi face. Și uite că doi ani mai târziu, am avut ocazia să citesc Îngeri căzători. De unde vine de fapt acest titlu?

Părerea mea este că titlul are o dublă semnificație: fascinația Laviniei pentru stelele căzătoare care în concepția sa de copil inocent sunt de fapt îngeri trimiși de Dumnezeu sau referirea la dubla tragedie de la finalul cărții, care arată cât de șubredă este existenta noastră pe Pământ. În ciuda faptului că familiile celor două fetițe fac eforturi să se suporte reciproc, Maude și Lavinia sunt legate de o profundă prietenie ce va dăinui mereu.

Ce mi-a plăcut foarte mult este faptul că fiecare personaj are șansa la propriile replici și gânduri și aflăm acțiunea cărții din perspectiva mai multor personaje. Cel mai antipatic personaj al romanului mi s-a părut a fi Edith Coleman, bunica lui Maude. Este tipul soacrei acre, enervante și nesuferite. Cele două fetițe sunt fascinate de atmosfera cimitirului și alături de Simon, băiatul groparului, au ocazia să exploreze acest univers mai puțin obișnuit pentru ele.

Cartea este mult mai complexă decât v-am prezentat-o eu și nu ar avea rost să vă spun mai multe pentru că, nu-i așa, nu ar mai avea niciun farmec dacă v-aș dezvălui prea multe din acest roman.

5 thoughts on “Îngeri căzători – Tracy Chevalier

1. Daca ti-au placut “Fata cu cercel de perla” si “Ingeri cazatori”, atunci vei adora “Doamna si licornul” (pe care eu mi-am facut si lucrarea de licenta 😀 ) sau “Albastru pur”, pe care eu am adorat-o. Am citit-o prin liceu si stiu ca mi-a placut la nebunie! Am mai citit de ea si “Simetria de temut”, si desi am citit-o cu placere, parca nu s-a ridicat la nivelul celorlalte romane ale ei. In fine, ideea e ca e o scriitoare foarte buna, care gaseste mereu subiecte inedite pentru romanele ei. 😉

2. Pingback: STIL DE SCRIITOR