Posted in carte, citit, lectura, literatura, recenzie, Scriitori de azi şi de mâine

harry-potter-si-piatra-filozofala-vol-1_1_fullsize

Autor: J.K. Rowling

Naționalitate: britanică

Titlu original: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

An apariție: 1997

Nota mea: 4/5

Prima carte din seria Harry Potter care m-a fascinat atât de tare, că abia aștept să ajung să citesc următorul volum din serie. Trebuie să vă spun că am pus mâna pe ea cu îndoială, gândindu-mă că nu o să îmi placă. Ani la rând am văzut seria în librării, dar nimic nu m-a făcut să o citesc. Până acum două luni când am găsit-o în varianta pentru Kindle, iar ea m-a așteptat cumințică să o citesc.

Încă din Antichitate, alchimia s-a preocupat să obţină Piatra Filozofală, o substanţă legendară, cu puteri uimi­toare. Ea poate transforma orice metal în aur pur. Tot cu ea, se poate obţine Elixirul Vieţii, care îl face nemuritor pe oricine îl bea.

Au fost multe mărturii de-a lungul secolelor, dar singura Piatră Filozofală care există, cu adevărat, îi aparţine lui Nicolas Flamel, eminentul alchimist, un mare iubitor de muzică de operă. Domnul Flamel, care şi-a serbat a şase sute şaizeci şi cincea aniversare, anul trecut, duce o viaţă liniştită la Devon, împreună cu soţia lui, Pernelle (şase sute cincizeci şi opt de ani).

Începutul cărții este amuzant: doar imaginea familiei Dursley este suficientă pentru a te amuza copios. Această familie se trezește în mijlocul unor ciudățenii de nedescris: ba un motan care citește o hartă, ba același motan care citește  numele străzii, ba personaje foarte straniu îmbrăcate. Straniu, nu? Ca să nu dau prea multe detalii care ar strica farmecul cărții, vă pot spune doar atât: Harry Potter este un copilaș orfan de părinți care ajunge în casa mătușii Dursley. Își fac apariția apoi și personajele magice: profesoara McGonagall, Albus Dumbledore, profesorul Plesneală. Când este vremea de mers la școală, Harry ajunge să învețe la școala de magie Hogwarts. Acolo își face prieteni alături de care va trece prin aventuri de neînchipuit.

Profesoara McGonagall continuă, cu voce tremurândă:

— Şi asta nu e totul! Se spune că a încercat să-l omoare pe fi­ul lor, Harry, dar n-a reuşit, n-a putut să-l ucidă pe micuţ. Ni­meni nu ştie de ce sau cum, dar se zice că, atunci când a încer­cat să-l omoare pe Harry, puterile l-au părăsit pe Cap-de-Mort şi de aceea a dispărut!

Harry Potter participă alături de ceilalți copii la jocurile de Vâjthaț, face vrăji, încearcă o pelerină fermecată, iar la finalul cărții descoperă un secret incredibil. Cartea se compune din foarte mult dialog, multe personaje interesante și o atmosferă magică. Chiar dacă este o carte recomandată copiilor, nu văd de ce un adult nu ar trebui să o citească. Este ușor de citit și foarte interesanta. O recomand!

One thought on “Harry Potter și Piatra Filosofală – J. K. Rowling