Posted in book review, books, carte, carti, citit, lectura, literatura, recenzie, top carti

Naționalitate: americana

Titlu original: Ben Hur: A Tale of the Christ

An apariție: 1880

Nota mea: 3/5

Tip carte: roman istoric

Ecranizare: 1959

Personajul principal se numeste Iuda Ben-Hur și trăiește în Ierusalim la începutul secolului I. Prietenul său Messala este trimis la comanda legiunilor romane și devenind dușman cu Ben-Hur, familia celui din urmă este închisă într-o celulă pentru leproși, iar Iuda este trimis la galere pe viață. Cartea este emoționantă pe alocuri, cuprinde foarte multe detalii, iar substratul său este unul profund și remarcabil. La bază stă tema religioasă, iar stilul scriitorului este interesant. I-am dat însă 3/5 steluțe pentru că nu m-a atras extrem de tare.

Intențiile lui Dumnezeu ne sunt întotdeauna străine, dar nu mai mult decât mijloacele prin care sunt ele înfăptuite.

Sufletul n-are praf și nici vreun lucru grosolan; el trebuie să fie mai fin decât aerul, mai impalpabil decât lumina, mai pur ca esența – este viața în puritate absolută… N-are rost să vorbesc cu tine despre lucruri de prisos, cum ar fi forma sufletului, sau unde sălășluiește, sau dacă bea și mănâncă, sau dacă are aripi; căci nu știu nimic din toate acestea. Nu. Este mai potrivit să ne încredem în Dumnezeu. Frumusețea din lumea asta vine toată din mâna Lui, grăind despre perfecțiunea gustului. El este Creatorul tuturor formelor; El îmbracă crinul; El colorează trandafirul, El picură boaba de rouă. El face muzica naturii. El a alcătuit lumea asta cu tot ce e în ea, și de aceea, încrezător ca un copil, las în seama Lui să alcătuiască și Sufletul meu.

Acele vizite îl învățaseră că forța ținea mai mult de calitatea decât de cantitatea mușchilor, iar superioritatea în permanență cerea, pe lângă forță, și o anumită minte.

Eu sunt un orb, care am venit să luminez calea la alţi orbi.

Cartea are un puternic substrat religios și merită citită. Pentru cei care ați citit-o, cum vi s-a părut?